ادرار آور بودن قهوه

ادرار آور بودن قهوه

ادرار آور بودن قهوه

بطور کلی قهوه ماده‌ای ادرار آور است. اگر شما بصورت منظم قهوه مصرف می‌کنید متوجه هستید که راجع به چه چیزی صحبت می‌کنیم! در واقع پس از مصرف قهوه، مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد که احساس رفتن به دستشویی به شما دست بدهد ، اگر مصرف قهوه‌ی شما بالاست نیز ممکن است این عمل مرتبا تکرار شود . بنابراین قهوه به سرعت از بدن شما خارج خواهد شد و این همان دلیلی است که باعث می‌شود کافئین اثری کوتاه مدت روی بدن شما داشته باشد.

این موضوع سبب کاهش مایعات بدن شما می‌شود و اگر شما پس از نوشیدن قهوه، آب ننوشید یا در طول روز مصرف قهوه‌ی شما بالا باشد منبع ذخیره‌ی آب در بدن شما به سرعت از بین می‌رود و بدن بی‌آب خواهد شد .
در نتیجه‌ی کم آبی بدن، غلظت خون بالا می‌رود و به آرامی در رگ‌های شما جریان می‌یابد، این باعث کاهش رسیدن اکسیژن و دیگر مواد غذایی مفید به بخش‌های مختلف بدن شامل مغز نیز می‌شود .
و در نهایت ،کاهش اکسیژن در اندام‌های حیاتی بدن بخصوص در مغز، باعث می‌شود به سرعت احساس خستگی و خواب‌آلودگی به سراغ شما بیاید .
بنابراین اگر قهوه را به این منظور مصرف می‌کنید که شما را تا مدت زیادی بیدار نگه دارد بهتر است این‌ کار را انجام ندهید ! زیرا همانگونه که گفته شد اثر کافئین روی بدن کوتاه مدت است و هرچه بیشتر نیز قهوه مصرف کنید کافئین زودتر خارج می‌شود !

بطور کلی :
نوشیدن قهوه بیشتر = ادرار بیشتر = کم آب شدن بدن = کاهش اکسیژن بدن = احساس خستگی و خواب‌آلودگی
اگر راحت خوابیدن برای شما مشکل است، نوشیدن 1 فنجان قهوه چندین ساعت قبل از خواب، می‌تواند به عنوان دارویی مناسب برای شما به کار رود.

بیشتر بخوانید:  کپسول قهوه و ساختمان کپسول قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *