شناخت دان سبز قهوه

شناخت دان سبز قهوه

شناخت دان سبز قهوه

همه ما بر این نکته واقف هستیم که درجه بندی کیفی قهوه سبز در مراحل مشخص و در زنجیره عرضه، ارزیابی می شود. این شیوه سالهاست که نتیجه بخش و مفید بوده است. چرا باید ناگهان از عوامل جدید بیشتری برای بررسی این فرآیند استفاده کنیم؟ چرا شما باید به تجزیه و تحلیل و درجه بندی قهوه سبزی بپردازید که خریداری کرده اید در حالی که بارها از یک وارد کننده مشابه خریداری کرده و رضایت داشته اید؟ (و یا یک برند جدید را پیدا کنید) با اعتماد کردن به واردکنندگانی که با آنها همکاری دارید، می توانید در زمان و پول صرفه جویی کنید.
در طول زمان، وارد کنندگان نیازها و سلایق طعم و مزه شما را خواهند شناخت. درجه بندی کیفی دانه سبز توسط آنها و برای شما انجام می شود و آنها این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند. از این رو، شما به عنوان یک خریدار به خوبی می دانید که در زمان خرید قهوه Kenya AA چه می خواهید. در اکثر اوقات، با دریافت محموله قهوه سبز در انبار خود، به سرعت آن را تست می کنید و اغلب همین کفایت می کند. اما روند طبیعی شامل ارائه فرضیه هایی در مورد قهوه سبز و درجه بندی آن پیش از دریافت محموله می باشد.
به علاوه، اگر مدعی شوید که فقط با مشاهده بسته ها قادر به ارزیابی آنها هستید پس به مقدار زیادی در وقت خود صرفه جویی کرده اید. همچنین، در صورتی که اطلاعات شما در مورد قهوه سبز بیشتر باشد، اعتماد به نفس شما برای تصمیم گیری های مرتبط با خرید و کیفیت محصول نهایی شما هم افزایش خواهد یافت. اما علت چیست و چرا؟
درک بصری از هر عامل تاثیر گذار از قبیل اندازه، میزان رطوبت، فعالیت آب و بالطبع چگونگی فرآیند تفت، نیازمند صرف زمان جهت یادگیری می باشد. اگر با حوصله زمان صرف یافتن دانه ی سبز با کیفیت کنید بی شک نتیجه نهایی را در فنجان خواهید دید. جف واتس (Geoff Watts)، نایب رئیس شرکت اینتله جنتسیا (Intelligentsia) (روشنفکران) اینگونه اظهار می دارد که : “مهم ترین محدودیت ما به عنوان شرکتی که دانه های قهوه را تفت می دهد، کیفیت مواد اولیه است.” به عبارت دیگر، درک شما از محصول خام به دریافت دیدگاه هایی در مورد روش های تفت دادن قهوه و طعم محصول نهایی در اختیار شما قرار می دهد.

شناسایی قهوه های معیوب قبل از تفت دادن
همیشه خطر وجود نقائص و کمبودها در یک محصول کشاورزی وجود دارد. در صنعت تولید قهوه سبز این باور به چشم می خورد که خصوصیات فیزیکی قهوه سبز بر سوابق کاری شما در مورد روش تفت دادن دانه های قهوه تأثیرگذار می باشد. در حالی که برخی نقائص فیزیکی بر فرآیند تفت موثر می باشد، سایر کمبودهای محصول هم فقط بر کیفیت محصول نهایی تأثیر گذار خواهد بود. بدان معنا که تبدیل یک قهوه سبز با کیفیت متوسط به محصول عالی غیر ممکن است و در اینجا حتی مهارت های عالی شما در بخش تفت قهوه نیز نقشی کمرنگ خواهند داشت.
درجه بندی کیفی دانه سبز بخشی از مسابقات تفت دانه قهوه در مسابقات جهانی به حساب می آید.
دانستن و جمع آوری جزئیات کلیدی در مورد قهوه سبز، از مرحله آغازین بسیار ضروری است. از این رو شما به سادگی می توانید آن را ردیابی کرده و در مراحل مختلف، کیفیت فنجان قبلی و بعدی را با هم مقایسه کنید. همچنین با اتخاذ این روش، درک خود از تغییرات دانه سبز را افزایش خواهید داد. در نتیجه به عنوان یک خریدار قادر به حفظ کیفیت و یا ارتقای کیفی محصول نهایی خواهید بود.
اگر برخی عیوب دانه (Defects) به طور واضح افزایش می یابد در حالی که سایر موارد کم می شوند، شما می توانید این بازخورد را به کشاورز اطلاع دهید تا او فرآیند برداشت محصول یا روش های فرآوری را بهبود بخشد. یا در صورتی که به تازگی تغییراتی در روش های خود اعمال کرده است در تصمیمات خود بازبینی کند. هر فرد فعال در زنجیره عرضه قهوه از روند ارزیابی، ردیابی و به اشتراک گذاری اطلاعات مرتبط با قهوه سبز سود خواهد برد.
دانه معیوب در قهوه سبز همیشه وجود خواهد داشت و باید مشخص و بررسی شود. اخیرا، صنعت تخصصی قهوه به سمت انجام تحقیقات بیشتر در حوزه نگرش های فیزیکی در مورد آسیب های ناشی از حشرات، قارچ ها، آفت های سیاه و یا ترش گرایش پیدا کرده است. به عنوان مثال، فعالیت آب می تواند به شما در جهت شناسایی ایمن بودن محصول کمک کند (یعنی فاقد باکتری باشد)، قهوه در قفسه فروشگاه ثبات کیفی داشته باشد، و تعیین کند که قهوه در گرمای دستگاه تفت چه واکنشی داشته باشد. برخی از این ویژگی های فیزکی مثل چگالی و فعالیت آب به نظر می رسد که فرآیندهای پیچیده ای باشند. اما ارزیابی و جمع آوری این معیار ها سریع انجام شده و هزینه آن هم هر روز کمتر می شود.

بیشتر بخوانید:  اعتیاد به کافئین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *