تولید قطعات خودرو با پسماند قهوه

تولید قطعات خودرو با پسماند قهوه

تولید قطعات خودرو با پسماند قهوه

فورد با همکاری مک دونالد قصد دارد از پسماندهای قهوه برای ساخت برخی قطعات خودرو استفاده کند؛ مواد جدید ۲۰ درصد سبک‌تر هستند و خواص حرارتی بهتری نسبت به مواد کنونی دارند.
فورد در تلاش برای مبارزه با تغییرات اقلیمی قصد دارد تا با بازیافت پسماند قهوه‌های مک دونالد، از آن‌ها در قطعات خودرو بهره ببرد. مسئولان فورد می‌گویند که این خودروساز پسماند قهوه را از غول فست‌فود خریداری کرده و آن را از محل دفن زباله به آزمایشگاه خود هدایت می‌کنند؛ جایی که زباله به بیوپلاستیک تبدیل خواهد شد. علاوه بر کاهش ضایعات مواد غذایی، این برنامه در تولید قطعات خودرو سبک‌تر، استفاده از بنزین کمتر و انتشار دی‌اکسیدکربن کمتر کمک‌کننده خواهد بود.
صنعت خودروسازی تحت فشار زیادی قرار دارد تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده و تولید خودروهای الکتریکی را افزایش دهد. بیش از یک چهارم کل آلایندگی‌های کربن به بخش حمل‌ونقل تعلق دارد. فورد یکی از چهار خودروساز جهانی به شمار می‌رود که برخلاف نظر دولت ترامپ، با ایالت کالیفرنیا برای افزایش صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در محصولات تا سال ۲۰۲۶ به توافق رسیده است. استفاده از پوست خشک دانه‌های قهوه برای ساخت قطعات خودرو، تلاشی نسبتا جزئی به‌نظر می‌رسد؛ اما فورد امیدوار است که به محیط‌زیست کمک کند.
خودروهای آینده برند فورد، حداقل در قطعات برخی مدل‌ها با قهوه‌ی مک دونالد همراه خواهند بود. غول فست‌فود آمریکایی پسماند حاصل از فرایند ساخت قهوه‌ی خود را به این خودروساز عرضه می‌کند و فورد نیز در هنگام تولید برخی قطعات خودرو از این مواد به‌عنوان ماده‌ی تشکیل‌دهنده استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  قهوه و دیابت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *