قهوه سبز و لاغری

قهوه سبز و لاغری

قهوه سبز و لاغری

لاغري با قهوه سبز صحيح يا غلط؛هرگز هيچ قرص جادويي براي کاهش وزن وجود ندارد که به شما کمک کند بدون اصلاح تغذيه و الگوي زندگي خود به سرعت وزن کم کنيد بلکه براي رسيدن به وزن ايده‌آل دنبال کردن يک رژيم غذايي مناسب، تحرک کافي و اصلاح الگوي زندگي در کنار استفاده از مکمل‌هاي سالم با مشورت پزشک ضروري است.

لاغري با قهوه سبز صحيح يا غلط؟

قهوه سبز را مي‌توان به شکل قرص و نيم ساعت پيش از وعده غذايي يا به شکل قهوه آماده مصرف کرد که البته داروهاي حاوي قهوه سبز براي کاهش وزن موثرترند. مبتلايان به فشارخون يا بيماري‌هاي قلبي بايد به ميزان فشارخون خود بيشتر توجه کنند چرا که قهوه سبز حاوي درصدي از کافئين بوده و ممکن است روي فشارخون تاثير بگذارد.

اخيرا مصرف قهوه سبز براي کمک به کاهش وزن مرسوم و شناخته شده است و در باره معجزه اين گياه مطالب زيادي گفته مي شود. دکتر شايما ظهير متخصص تغذيه در مورد قهوه سبز و تاثيرات آن بر بدن مي‌گويد: قهوه سبز، دانه قهوه پيش از بو دادن آن است. مهم‌ترين نوع قهوه سبز که حاوي اسيد کلروژنيک است براي کاهش وزن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

از آنجا که پروسه بو دادن از مقدار اين اسيد موجود در دانه‌هاي قهوه تا 70 درصد مي‌کاهد، بنابراين قهوه سبز بيش از قهوه معمولي و بو داده، حاوي اين اسيد است. امروزه تصور مي‌شود که اين اسيد در قهوه سبز براي مقابله با بيماري قلبي، ديابت، چاقي و برخي امراض ديگر مفيد است اما در مورد عوارض جانبي مصرف مداوم اين نوع قهوه و افزايش مقدار اسيد کلروژنيک در بدن، مطالعات کافي صورت نگرفته و متخصصان سلامت در اين زمينه به نتيجه قطعي نرسيده‌اند.

بیشتر بخوانید:  قهوه ترک / اسپرسو !؟

گروهي از متخصصان تغذيه معتقدند قهوه سبز را مي‌توان به شکل قرص و نيم ساعت پيش از وعده غذايي يا به شکل قهوه آماده مصرف کرد که البته داروهاي حاوي قهوه سبز براي کاهش وزن موثرترند. همچنين از فوائد مصرف قهوه سبز مي‌توان به وجود اسيد کلروژنيک در آن به منظور کنترل قندخون به هنگام خوردن کربوهيدرات‌ها اشاره کرد.

اين متخصصان مي‌گويند: علاوه بر کاهش وزن، قهوه سبز همچنين به خاطر خواص آنتي‌اکسيداني که دارد مي‌تواند به پيشگيري از بيماري‌ها کمک کند. مطالعه انجام شده در سال 2012 حاکي از مفيد بودن قهوه سبز براي بيماران ديابتي است. با وجود اين، پزشکان هنوز در مورد عوارض احتمالي اين ماده خوراکي براي بدن ترديد دارند و به افراد توصيه مي‌کنند که پيش از اقدام به مصرف قهوه سبز با پزشک خود مشورت کنند.

همچنين اين توصيه بيشتر براي بيماران ديابتي است چرا که اين ماده به پايين آمدن قندخون مي‌انجامد. بنابراين به هنگام مصرف آن بايد ميزان دريافت دارو يا انسولين تغيير کند.

همچنين مبتلايان به فشارخون يا بيماري‌هاي قلبي بايد به ميزان فشارخون خود بيشتر توجه کنند چرا که قهوه سبز حاوي درصدي از کافئين بوده و ممکن است روي فشارخون تاثير بگذارد. علاوه بر اين مصرف قهوه سبز به افراد مبتلا به اختلال‌هاي گوارشي نظير سندرم روده تحريک‌پذير (آي‌بي‌اس) توصيه نمي‌شود زيرا مي‌تواند موجب تشديد بيماريشان شود. زنان باردار و شيرده نيز بايد از مصرف آن خودداري کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *