قهوه مناطق مختلف

قهوه مناطق مختلف

قهوه مناطق مختلف

برزیل
قهوه‌های کشور برزیل دارای اسیدیته زیاد، غلظت نسبتا کم و کافئین متوسطی است و طعم و رایحه‌ای شکلاتی و آجیلی دارد.

کلمبیا
این قهوه تعادل بسیار مناسبی بین اسیدیته ، تلخی و شیرینی خود دارد. برای شروع نوشیدنی قهوه کلمبیا یکی از بهترین گزینه‌ها است. بادی این قهوه متعادل است و کافئین متوسطی دارد . قهوه کلمبیا پس از دم شدن عطر و طعمی کاراملی و شیرین از خود بروز می‌دهد.

کاستا‌ریکا
قهوه‌ی کاستا‌ریکا یکی دیگر از قهوه‌های با ویژگی متعادل است. این قهوه اسیدیته متوسط و بادی زیادی به همراه کافئین متوسط و همچنین عطر و طعم آجیلی دارد.

اتیوپی ( فرآوری تر )
قهوه‌ اتیوپی که از فرآوری تر به دست آمده باشد دارای اسیدیته‌ی بسیار زیاد و غلظت متوسط است. کافئین این قهوه متوسط و تلخی کمی دارد. عطر و رایحه‌ای فلورال و طعمی مانند لیمو و شکلات در دهان باقی می‌گذارد.

اتیوپی ( فرآوری خشک یا طبیعی )
برخلاف قهوه فرآوری تر اتیوپی، قهوه فرآوری خشک این کشور دارای اسیدیته بسیار کم و غلظت زیاد است. کافئین این قهوه مانند نمونه‌ی فرآوری تر آن متوسط و عطر و رایحه‌ای شرابی و طعمی آجیلی دارد.

گواتمالا
قهوه گواتمالا با اسیدیته‌ی ملایم و بادی کم یکی از عطرآگین ترین قهوه‌های دنیا به شمار می‌آید. رایحه‌ای میوهای و شیرین از خود بروز می‌دهد و طعمی مانند مرکبات در دهان باقی می‌گذارد.

سوماترا
این کشور دارای قهوه‌ای با اسیدیته کم، و غلظتی نسبتا زیاد است. طعمی مانند توت و رایحه‌ای زمینی و دودی دارد. کافئین این قهوه نیز متوسط است.

کنیا
قهوه کنیا اسیدته‌ای زیاد و بادی متوسط دارد. این قهوه درشت، بزرگ و آبدار است. قهوه کنیا شیرینی خاص به همراه کافئین متوسط و عطر و رایحه‌ای بسیار زیاد و فلورال دارد. این قهوه معمولا به صورت خالص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:  قهوه ساز کلور

نیکاراگوئه
نیکاراگوئه قهوه‌ای با بادی، اسیدیته‌ و کافئین متوسط دارد. عطر و رایحه‌ی این قهوه شکلاتی و و طعمی آجیلی دارد.

پرو
متعادل و شیرین همراه با اسیدیته‌، بادی و کافئین متوسط که طعمی کاراملی و آجیلی از خود بروز میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *