قهوه و دیابت

قهوه و دیابت

قهوه و دیابت

چنانچه افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به‌جای مصرف نوشیدنی‌های شیرین ، از آب ، چای یا قهوه استفاده کنند ، احتمال مرگ زودهنگام در آن‌ها کاهش می‌یابد . قهوه و دیابت ارتباطی باهم دارند که برای بهبود اواع سلامتی شما بد نیست که بدانید:

درباره پیامدهای عادت به نوشیدن نوشابه‌های شیرین مطالعات گوناگونی انجام شده است و بیشتر آن‌ها ارتباط میان این نوشیدنی‌ها و ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌های خطرناک همچون دیابت ، نقرس ، سکته قلبی و مرگ زودرس را نشان داده‌اند ؛ اما پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده ، نتیجه تغییر این عادت را نیز بررسی کرده است و می‌گوید چنانچه افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به جای مصرف نوشیدنی‌های شیرین ، از آب ، چای یا قهوه استفاده کنند ، احتمال مرگ زودهنگام در آن‌ها کاهش می‌یابد .
این مطالعه‌ که در (BMJ) منتشر شد ، نشان می‌دهد که همین تغییر ساده مرگ زودهنگام به دلیل بیماری‌های قلبی‌عروقی و دلایل دیگر را کاهش می‌دهد

یاهونیوز به نقل از پی‌ای مدیا می‌نویسد متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد در ایالات متحده آمریکا داده‌های ۱۵ هزار و ۴۸۶ نفر را که ۷۴ درصدشان زن و میانگین سنی‌ آنان ۶۱ سال بود و مبتلا به دیابت نوع ۲ تشخیص داده شده بودند ، تجزیه و تحلیل کردند .
آن‌ها طی پرسشنامه‌ای نوشیدنی‌های مصرفی این افراد را بررسی و هر دو تا چهار سال یک بار ، این اطلاعات را به‌روز کردند .
با میانگین پیگیری ۱۸.۵ سال ، سه هزار و ۴۴۷ نفر (۲۲ درصد) آنان به بیماری قلبی‌عروقی مبتلا شدند و هفت هزار و ۶۳۸ نفر (۴۹.۳ درصد) فوت کردند .

تاثیر نوشیدنی شیرین بر افراد

داده‌ها نشان داد افرادی که نوشیدنی‌های بسیار شیرین مصرف می‌کردند ، یک‌پنجم بیشتر احتمال داشت که به هر دلیلی زودتر بمیرند اما خطر مرگ زودهنگام در آن‌هایی که بیشتر قهوه می‌نوشیدند (تا شش بار در روز) ۲۶ درصد کاهش یافت درحالی که این خطر برای کسانی که بیشتر چای می‌نوشیدند ، ۲۱ درصد ، برای علاقه‌مندان به نوشیدن آب ۲۳ درصد و در مورد شیر کم‌چرب ۱۲ درصد کمتر بود .
خطر مرگ زودهنگام در آن‌هایی که بیشتر قهوه ، چای یا آب می‌نوشیدند، در مقایسه با افرادی که پس از تشخیص دیابت عادات نوشیدن خود را تغییر ندادند ، حدود ۱۸ درصد کمتر بود .
نوشیدنی‌های شیرین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی را ۲۵ درصد و خطر بروز مرگ ناشی از آن‌ها را ۲۹ درصد بالا می‌برد . قهوه و شیر کم‌چرب خطر کمتری به همراه داشتند .
نویسندگان این مطالعه تاکید کردند که یافته‌های آن‌ها مشاهده‌ای بوده است نه علت و معلولی اما به این نتیجه رسیدند که جایگزین کردن نوشیدنی‌های شیرین ، شیرین‌شده با قند مصنوعی ، آب‌میوه یا شیر پرچرب با قهوه ، چای یا آب ساده به کاهش مرگ و میر به هر دلیل مرتبط است .

بیشتر بخوانید:  برای خوب شدن حالت...

آمار مربوط به دیابت در جهان

ارقام مربوط به مرکز دیابت بریتانیا نشان داده است اکنون ۴.۳ میلیون نفر در بریتانیا دیابت دارند که حدود ۹۰ درصد آن دیابت نوع ۲ است .
طبق برآوردها ، ۸۵۰ هزار نفر دیگر نیز دیابت دارند اما هنوز از آن اطلاع ندارند . این تعداد رقم کلی مبتلایان در سراسر بریتانیا را به بیش از پنج میلیون نفر می‌رساند .
دیابت نوع ۲ با چاقی ارتباطی تنگاتنگ دارد و افراد چاق نسبت به کسانی که وزن مناسب دارند ، بسیار بیشتر در معرض ابتلا به آن‌اند .
نیتا فروهی از دانشگاه کمبریج در سرمقاله خود برای بی‌ام‌جی گفت که این مطالعه به شواهد موجود در مورد نوشیدنی‌ها و ارتباط آن با دیابت نوع ۲ می‌افزاید .
او افزود با این حال درباره تاثیر افزودن شکر به قهوه یا چای و تاثیر سایر نوشیدنی‌های محبوب مانند میلک‌شیک ، اسموتی و شکلات داغ نیز باید مطالعاتی انجام شود .

قهوه تازه و با کیفیت را از ما بخواهید
قهوه و سلامتی

🇮🇷 کانال قهوه ايران ☕️
📍ميرداماد،رزميرداماد،ط٢
💁‍♀️📞👇
09352200077
ارسال قهوه تازه دانه
يا
تازه آسياب شده
@coffeeir
ثبت سفارش اينترنتي قهوه
جهت ارسال به تهران یا شهرستان 👇
pipesjournal.com
coffeeandhealth.net

One thought on “قهوه و دیابت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *