نوشیدن قهوه،راز طول عمر

نوشیدن قهوه،راز طول عمر

علل نوشیدن قهوه:

بشر همواره به دنبال یافتن راهی برای افزایش عمر بوده و برخی می‌گویند که قدمت جستجوی راز طول عمر به اندازه قدمت زندگی خود بشر روی این کره خاکی است.

با تحقیق در اینترنت به کمک موتورهای جستجو نیز به برخی پاسخ‌های رایج روبرو می‌شویم؛ مثلا اینکه بسیاری راز طول عمر را در غذای سالم خوردن، ورزش کردن یا داشتن زندگی سالم می‌دانند. البته برخی نیز راههایی همچون خوردن یک لیوان شیر در روز یا پرهیز از خوردن شیرینی‌ها بعد از ساعت ۸ شب را پیشنهاد می‌کنند.یکی دیگر از راه ها نوشیدن قهوه است!

روزانه حداقل یک فنجان قهوه بنوشید!

خبری خوب برای عاشقان قهوه: زندگی طولانی‌تر شما ممکن است به خوردن یک فنجان قهوۀ صبحگاهی وابسته باشد.

نوشیدن قهوه و کاهش مرگ و میر

پژوهشگران در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، داده‌های مربوط به سلامتی یک گروه بزرگ از افرادی که در سال‌های اولیه دهه ۹۰ میلادی در ایالات متحده زندگی می‌کردند را بررسی کردند تا دریابند عادت نوشیدن قهوه چه تاثیری بر سلامتی آنها داشته است.

در این تحقیق، بررسی داده‌های سلامت بیش از ۱۸۵ هزار نفر نشان داد که در همه گروه‌های نژادی (سفیدپوستان، آسیایی‌ها، آمریکایی‌های آفریقایی تبار و اسپانیایی تبارها) نوشیدن یک فنجان قهوه در روز، باعث شده که این افراد ۱۲ درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی، سرطان، سکته، دیابت، مشکلات تنفسی یا بیماری کلیوی باشند.

جهت اطلاع از انواع قهوه مرغوب  و خرید قهوه تازه کلیک کنید!

تحقیقات همچنین نشان داد که پایین بودن احتمال مرگ و میر برای کسانی که دو تا سه فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند، بیشتر است (۱۸ درصد).
باید این وجود، این مطالعه نتوانست تایید کند که بین بهبود وضعیت سلامت افراد و مصرف قهوه یک رابطۀ علت و معلولی وجود دارد و به همین دلیل تحقیقات بیشتری در این باره و اینکه چگونه افزایش مصرف قهوه منجر به ابتلا به برخی سرطان‌های خاص می‌شود، در جریان است.

بیشتر بخوانید:  روش های دم آوری قهوه

تحقیقات درباره نوشیدن قهوه در کشور های مختلف

فنلاندی‌ها بیشترین مصرف قهوه را در جهان دارند و خیلی از آن‌ها گاهی تا ۹ فنجان قهوه را هم در روز می‌نوشند. آن‌ها معمولاً قهوه را با کیک مصرف می‌کنند و البته نکته قابل‌توجه این است که «وقتِ قهوه‌» که معمولاً دو بار در روز است در سیستم اداری فنلاند اجباری بوده و تمام ادارات ملزم به رعایت آن‌ هستند.

‏نوشیدن قهوه و چای ریسک سکته مغزی و زوال عقل را کمتر می‌کند

براساس نتایج مطالعه انجام شده در بریتانیا، نوشیدن قهوه و چای به طور منظم می‌تواند به کاهش نرخ ابتلا به زوال عقل و سکته مغزی در افراد با سن بالا کمک کند.

ارتباط نوشیدن قهوه با ابتلا به کرونا

ارتباط نوشیدن قهوه با ابتلا به کرونا

روزانه یک فنجان قهوه بخورید تا ابتلا به کرونا را تا یک دهم کاهش دهید

پژوهشگران آمریکایی پس از تجزیه و تحلیل سوابق ۴۰ هزار بزرگسال انگلیسی به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن روزانه یک فنجان قهوه ریسک ابتلا به کرونا را تا یک دهم کاهش می‌دهد. همچنین رژیم غذایی سنگین شامل گوشت‌های فرآوری شده، مانند سوسیس و کالباس، احتمال ابتلا به نوع شدید کرونا را افزایش می‌دهد .

One thought on “نوشیدن قهوه،راز طول عمر

  1. مهندس برهانی میگوید:

    درود بر ماسترو رحیمی عزیز
    واقعا ممنونم بخاطر آموزش هاتون
    خیلی به من کمک کرد برای درک بهتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *