چرخه رایحه قهوه Coffee Aroma Wheel

چرخه رایحه قهوه

قهوه فقط یک نوشیدنی نیست ؛ تجربه ای است که تمام حواس شما را درگیر می کند .

از لحظه ای که دانه ها را آسیاب می کنید تا لحظه ای که یک جرعه می نوشید ، هر مرحله از فرآیند قهوه سازی به عطر ، طعم و کیفیت کلی محصول نهایی کمک می کند .

یکی از اجزای ضروری قهوه رایحه آن است . چرخه رایحه ابزاری است که به شناسایی و طبقه بندی روایح مختلف تشکیل دهنده عطر قهوه کمک می کند .

چرخه رایحه قهوه چیست

چرخه رایحه قهوه یک ابزار بصری است که دسته‌های مختلف عطر قهوه را به زیرمجموعه‌های کوچک‌تری تقسیم می‌کند که هر کدام رایحه منحصر به‌ فرد خود را دارند . چرخه به سه دسته اصلی میوه ای ، گلدار و آجیلی تقسیم می شود . هر یک از این دسته ها به زیر شاخه های خاص تری تقسیم می شوند . به عنوان مثال ، در زیر دسته میوه ها ، زیر مجموعه هایی مانند مرکبات ، توت ها ، میوه های استوایی و میوه های هسته دار را خواهید یافت .

دسته گل شامل زیرمجموعه هایی مانند یاس ، اسطوخودوس و گل رز است . در زیر مجموعه آجیل ، زیرمجموعه هایی مانند فندق ، بادام و بادام زمینی را خواهید یافت .

از چرخه طعمی قهوه چه میدانید؟

چگونه چرخه رایحه قهوه را تشخیص دهیم

چرخه رایحه قهوه برای ارزیابی عطر دانه های قهوه و قهوه دم شده استفاده می شود . هنگام ارزیابی عطر دانه‌های قهوه ، از چرخ برای شناسایی رایحه‌ای استفاده می‌شود که به بهترین وجه عطر دانه‌ها را توصیف می‌کند . هنگام ارزیابی قهوه دم شده ، از چرخ برای شناسایی عطرهای مختلف که عطر کلی قهوه را تشکیل می دهند ، استفاده می شود .

بیشتر بخوانید:  قهوه و لحظات سرنوشت ساز

استفاده از چرخ عطر قهوه نیازمند کمی تمرین و آموزش است . اولین قدم این است که با دسته ها و زیرمجموعه های مختلف آشنا شوید . هنگامی که درک اولیه ای از ساختار چرخ به دست آوردید ، می توانید شروع به استفاده از آن برای شناسایی رایحه های مختلف در قهوه کنید .

برای انجام این کار ، لحظه ای را به بوی قهوه اختصاص دهید و سعی کنید روایح مختلف را شناسایی کنید . سپس به چرخ عطر مراجعه کنید و ببینید آیا می توانید عطر را با یکی از دسته ها یا زیر مجموعه های روی چرخ تطبیق دهید .

چرخ عطر قهوه یک ابزار ضروری برای متخصصان قهوه از جمله برشته‌کنندگان ، باریستاها و متخصصین شاغل در زمینه قهوه است ، به آنها کمک می کند تا روایح مختلفی را که عطر قهوه را تشکیل می دهند ، شناسایی و توصیف کنند ، که برای ارزیابی کیفیت قهوه و ایجاد یک طعم منحصر به فرد ضروری است .

در نتیجه ، چرخه رایحه قهوه ابزاری است که به شناسایی و طبقه بندی رایحه های مختلف تشکیل دهنده عطر قهوه کمک می کند . این یک ابزار ضروری برای متخصصان قهوه و هر کسی است که علاقه مند به کاوش در دنیای عطر قهوه است . این نمودار چرخی شکل ، یک راه عالی برای گسترش دانش و درک شما از قهوه و افزایش تجربه کلی شما از قهوه است .

One thought on “چرخه رایحه قهوه Coffee Aroma Wheel

  1. ناهید میگوید:

    بسیار مطلب آموزنده ای بود
    قهوه یک دنیای بزرگ و بی نظیره
    ممنونم از ماسترو رحیمی عزیز بخاطر درج این مطالب شگفت انگیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *