چند حقیقت در مورد قهوه

چند حقیقت در مورد قهوه

قهوه محبوبترین نوشیدنی دنیا ، امروزه فقط به چشم یک نوشیدنی دیده نمی شود. قهوه از زمانهای باستان تا به حال در زندگی روزمره انسان ها بوده و به عنوان یک کالای جهانی نقش بزرگی در زندگی و پیشرفت بشریت بازی کرده است. چند حقیقت در مورد قهوه زندگی شما را تغییر نخواهد داد اما ممکن است برای برخی از قهوه دوستان جالب باشد.

فروشگاه خرید قهوه به صورت آنلاین


جداول و موارد تصویری مفید دنیای قهوه

                                                                                       

                                                                         


سبقت قهوه از کولا

در چندین سال اخیر مصرف قهوه در دنیا توانست از کولا سبقت بگیرد . در حالی که روزانه 1.6 میلیون قوطی کولا به فروش می رسد ، قهوه توانست با فروش 1.7 میلیون لیوان کاغذی از آن سبقت گرفته و این آمار را از آن خود کند.

مهد اسپرسو
با این که قاره آمریکا فرهنگ قهوه و تولید آن را در دست گرفت ، اما هنوز هم ایتالیا به عنوان مهد فرهنگی اسپرسو به شمار می رود. این در حالی است که در ایتالیا حدود 200 هزار کافه و قهوه خانه وجود دارد.

بزرگترین کالا
قهوه دومین کالای محبوب از نظر تجاری در دنیا به شمار می‌رود و فقط نفت است که رتبه را به خود اختصاص داده است.

اعتیاد به قهوه
امروزه همه ما میدانیم که قهوه می تواند اعتیاد آور باشد و باید در مصرف آن احتیاط کرد و زیاده روی ننمود اما در گذشته که مردم درک چندانی از کافئین نداشتند ، اعتیاد قهوه به یک مشکل اجتماعی بدل شده بود. تا حدی که هنرمند معروف سباستین باخ ، سروده ای در این مورد ایراد کرده است

بیشتر بخوانید:  آخرین نتایج محققان ایرانی : چای و قهوه پیشگیری از ابتلا به ام اس

بتوون عاشق قهوه بود
هنرمندان زیادی علاقه خود را به قهوه ابراز کرده اند اما بتوون ( Betoven ) به معنای واقعی عاشق قهوه بوده است. او هر زمان که قهوه تهیه می‌کرد ، از بهترین دانه 60 عدد آن را شمرده و با بقیه مقایسه می کرده است و سپس به دم کردن قهوه می پرداخته است.

حقیقت مرگ رزولت
تئودور روزولت ( Teddy Roosevelt ) رئیس جمهور آمریکا به طرز دیوانه واری قهوه مصرف می‌کرده است. معروف است که او روزانه یک گالن ، حدود 4 لیتر ، قهوه می خورده است که شاید همین امر هم باعث مرگ او شده است.

بزرگترین مصرف کننده
درحالی که ایتالیا مهد فرهنگی قهوه را با داشتن بیش از 200 هزار کافه در خود دارد اما کشور ایالات متحده آمریکا بزرگترین مصرف کننده ی قهوه در بین مل مختلف است. آمریکا یک سوم قهوه تولید شده د ر کل جهان را خریداری می کند و مصرف روزانه قهوه در این کشور به 400 میلیون فنجان میرسد.

قهوه در جنگ جهانی
در جنگ جهانی دوم ، قهوه آنقدر در بین سربازان محبوب شده بود که عدم وجود قهوه در میان سران لشگر هراس می انداخت. از همین رو همیشه در صدد تامین قهوه برای سربازان خود بودند و به خلبانان دستور می دادند تا قهوه ها را مانند بمب از بالا به پایین پرتاب نمایند.


این کارها را با معده خالی انجام ندهید

مصرف قهوه و خطر مرگ کمتر

  • در ساعات اولیه صبح مکانیسم بدن کند است و تصمیم‌گیری با شکم خالی ممکن است عملکردهایی را تغییر داده که بعد‌ها باعث پشیمانی شود.
  •  خوردن مسکن : خونریزی گوارشی
  • جویدن آدامس : گاستریت(ورم معده)
  • خوردن قهوه : سوزش معده
  • آب مرکبات : آسیب جدی به معده
  • خوابیدن : اختلال خواب
  • ورزش : تضعیف ماهیچه ها
  • هرگز تصمیمی نگیرید
  • هرگز بحث نکنید
  • هرگز مذاکره نکنید

 

 


نوشیدن قهوه در سه ماهه اول بارداری

نوشیدن قهوه در سه ماهه اول بارداری

One thought on “چند حقیقت در مورد قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *